Siirry sisältöön
nepsytietoa.fi
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
nepsytietoa.fi
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
  • Etusivu
  • TIETOA KOTIIN
    • NEpsy-VAIKEUDET KOULUIÄSSÄ
      • ADHD KOULUIÄSSÄ
      • Autismikirjon häiriö kouluiässä
      • Touretten oireyhtymä eli nykimishäiriö kouluiässä
    • ymmärtämisen tärkeys
      • tieto ja ymmärrys
      • tilanteen tarkastelu
      • vahvuudet
    • vuorovaikutus
      • aikuisen voimavarat
      • aikuisen toiminta ja vuorovaikutus
      • annettavat ohjeet ja kielellinen viestintä
      • koulun kanssa tehtävä yhteistyö
    • arjen, ympäristön ja toiminnan jäsentäminen
      • uni ja ruokailu
      • ruutuaika
      • lapsen kuormitus ja stressi
      • fyysinen ympäristö
      • ennakointi, selkeät rakenteet ja rutiinit
      • palaute ja palkkiot
    • itsesäätely
      • itsesäätelytaitojen harjoittelu
      • tunnetaitojen harjoittelu
      • käyttäytymisen harjoittelu
      • tarkkaavuuden harjoittelu
      • toiminnanohjauksen harjoittelu
      • sosiaalisten taitojen harjoittelu
    • aistisäätely
      • aistisäätelyn tuki
  • Tietoa kouluun
    • TIETOA KOULUUN
    • NEPSY-TSEMPPARI -TOIMINTA
      • Nepsy-tsemppari käytännössä
      • Nepsy-tsempparitoiminnan vuosikello
      • MITEN KUNTAAN NEPSY-TSEMPPAREITA?
      • materiaalia nepsy-tsempparin tueksi
  • Tietoa lapsille ja nuorille
    • Mikä on nepsy?
    • ADHD
    • Autismikirjo
    • Tourette
    • Tärkein ensin
    • Nepsy-taitojen harjoittelu
    • Halu olla kuin muut
    • Aistit
    • Tunteet
    • Mistä apua?
  • Etusivu
  • Tietoa lapsille ja nuorille

Tietoa lapsille ja nuorille

Valitse aihealue:

MIKÄ ON NEPSY?
ADHD
AUTISMIKIRJO
TOURETTE
TÄRKEIN ENSIN
NEPSY-TAITOJEN HARJOITTELU
HALU OLLA KUIN MUUT
AISTIT
TUNTEET
MISTÄ APUA?

 

.

Copyright © Nepsy-hanke TARMO 2023 | Sivusto: www.mediamies.fi